Behandelingen

Hieronder vindt u een overzicht van behandelingen die we in onze praktijk aanbieden, uitgelegd aan de hand van een aantal praktische, informatieve en interessante demovideo´s.

Accupunctuur

De beginselen van de accupunctuur dateren al van meer dan 2000 jaar geleden. Accupunctuur is een van de oudste natuurlijke geneeswijzen ter wereld.

EMG

Norodyn 2000 EMG is een aanvulling op de diagnostische concept van de arts en brengt de spierfunctie in beeld.

Voetdrukmeting

Slechts twee procent alle pasgeborenen heeft een aangeboren voetafwijking. Op de kinderleeftijd stijgt dit aantal flink. Het aantal volwassenen met een voetprobleem bedraagt zelfs 60 procent.

Orthopedie en Gerontologie

Langere bewegingsvrijheid bij oude mensen. We leven allemaal langer, maar blijven we ook gezonder?

Behandeling van het kraakbeen met hyaluronzuur

De gewrichten verbinden diverse botten met elkaar en zorgen dat deze kunnen bewegen. De hele dag door, op het werk, in de vrijetijd en tijdens het sporten.

Minimaal invasieve wervelkolomtherapie

Bij een groot aantal aandoeningen aan de wervelkolom zijn fysiotherapie en medicatie niet afdoende.

Osteoporose

Osteoporose (in de volksmond botontkalking) is een stofwisselingsziekte waarbij steeds meer botmassa (met name kalk) geleidelijk uit het bot verdwijnt. De botten worden zwak en poreus.

Regeneratie van het kraakbeen door PST

Steeds meer Nederlanders hebben last van gewrichts-, spier- of peesklachten. Gezondheidsexperts beschouwen rugklachten al als een volksziekte, net als artrose.

Sport op elke leeftijd

Het belang van sport, zowel voor recreatieve beoefenaars als professionals, groeit. Ons sportgeneeskundig aanbod is bedoeld voor zowel de recreatieve als de professionele sporter.

Het alternatief voor een operatie

Met extracorporale schokgolven worden chronische, lokale pijnklachten behandeld, met name op plekken waar botten, zenuwen en spieren in elkaar overlopen.

Orthopedische hulpmiddelen en advies

Bij veel aandoeningen aan het bewegingsapparaat – van klachten aan de wervelkolom tot voetproblemen – zijn orthopedische hulpmiddelen nodig.

Medische trainingstherapie

Aan het begin van de behandeling wordt een uitgebreide computergestuurde analyse van de beweeglijkheid en de spierkracht rondom de wervelkolom gemaakt. Op basis van de meetresultaten worden de spieren van de wervelkolom in kaart gebracht.

Driedimensionale wervelkolommeting

Met behulp van de 3D meting verkrijgen we wezenlijke aanvullende informatie op een röntgenfoto. Er kan exact worden bekeken hoe succesvol een behandeling is.

Behandeling met PRP – plasma rijk aan trombocyten

Bij acute en chronische beschadigingen van zenuwen en spieren kan het zelfhelende proces met plasma uit het eigen bloed - rijk aan trombocyten (PRP) - worden versneld.